Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.
Prywatność
Serwis internetowy, z którego korzystasz i jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies (ciasteczka). Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ustawienia prywatności
Pliki cookies powinny być włączone przez cały czas, aby istniała możliwość ustalenia preferencji dotyczących ustawień plików cookie. Jednak możesz wybrać także wyłączenie plików cookies.
Pliki cookies zewnętrznych dostawców
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony. Utrzymanie tego pliku cookie pomaga w ulepszaniu strony.
Personalizacja reklam
Ta strona używa plików cookies w celu personalizacji reklam, od zwenętrznych dostawców:
Stacja Rzeszów Główny. 2 września rozpoczyna się przebudowa wąskiego wiaduktu na ul. Batorego w szeroki obiekt
RZESZÓW. Konstrukcje nowych peronów, budowa podziemnego przejścia i przebudowa wiaduktu, to widoczne zmiany na stacji Rzeszów Główny. 2 września rozpoczyna się przebudowa wąskiego wiaduktu na ul. Batorego w szeroki obiekt. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 205 mln zł, współfinansowana ze środków POIiŚ, zapewni komfortową obsługę wszystkim podróżnym, min. dzięki windom i schodom ruchomym.
Od września rozpocznie się demontaż wiaduktu kolejowego na ul. Batorego. Wykonawca usunął już tor i konstrukcje sieci trakcyjnej. Zabezpieczony jest nasyp kolejowy. Prace prowadzone są jednocześnie z robotami na stacji. Całkowita przebudowa wiaduktu, umożliwi poszerzenie jezdni. W miejscu jednego będą dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Inwestycja kolejowa nie tylko utrzyma bezpieczny przejazd pociągów, ale znacznie usprawni system komunikacji w mieście.
Szeroki zakres prac przy wiadukcie wymaga od 2 września zmian w komunikacji drogowej. Dla kierowców i pieszych przygotowano alternatywne przejazdy i przejścia.
Podziemne przejście i nowe perony już w budowie
Na czas przebudowy stacji zapewniono alternatywne przejścia, dodatkowy peron tymczasowy i specjalne zejście ze starej kładki na perony. Komunikację ma ułatwić specjalne oznakowanie.
Sierpień został wykorzystany na roboty przy konstrukcji przejścia podziemnego. Pasażerowie zyskają dzięki niemu bezpieczną i sprawną drogę na perony. Przejście połączy nie tylko perony, ale i dwie strony miasta. To obiekt o długości 137 m.
Efektem dotychczasowych prac na stacji są już widoczne krawędzie dwóch 300 i 400 m peronów. Docelowo będą trzy nowe, wyższe platformy, ułatwiające wsiadanie do pociągu. Nawierzchnia z liniami naprowadzającymi ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp do kolei zapewni 5 wind i 5 schodów ruchomych. Komfort stacji zwiększy również wymienione na ledowe oświetlenie oraz nowe wiaty i ławki. Czytelną orientację zapewnią tablice informacyjne i oznakowanie.
W obszarze stacji przebudowywane są podziemne sieci. Codziennie pracuje kilkadziesiąt osób oraz specjalistyczny sprzęt, min. palownice, dźwigi, wiertnice.
Rzeszów Zachodni już służy podróżnym
Podróżni od czerwca korzystają z nowego dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni. Obiekt powstał w ramach rzeszowskiego projektu. Jego efektem są też trzy mosty nad Al. Wyzwolenia. Kierowcom służy już przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej.
Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w połowie 2021 r.