Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Boże Narodzenie 2024

Poczta Polska najpopularniejsza wśród przedsiębiorców prowadzących e-sklep

Fot. Poczta Polska

Ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej, a blisko 1/3  korzysta z usługi Odbiór w PUNKCIE, która umożliwia odbiór przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach RUCH oraz w sklepach Żabka i Freshmarket – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Z przesyłek kurierskich Pocztex i usług paczkowych Poczty Polskiej korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora. W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki.

Jak wynika z badania, 1/3 e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 17% – powyżej 500 sztuk, 31% – 1–2 tysiące, zaś 13% – powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.

Ponad połowa e-sklepów

Przesyłki kurierskie Pocztex oraz usługi paczkowe Poczty Polskiej wybiera 52% e-sklepów. Z kolei 28% korzysta z możliwości przesłania przesyłki do stworzonej przez Spółkę sieci click&collect. Usługa Odbiór w PUNCKIE w ostatnich miesiącach rozwija się bardzo dynamicznie. Klienci Poczty Polskiej mają obecnie do dyspozycji już 10 800 punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić na przykład w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę.

Poczta Polska konsekwentnie umacnia pozycję jednego z liderów rynku. W ramach nowej architektury logistycznej będą działać trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów, które będą skomunikowane z centralnym węzłem logistycznym. W listopadzie br. Poczta Polska uruchomiła nową sortownię w Koszalinie, wcześniej została oddana do użytku nowa hala w Olsztynie oraz w Łodzi, a także nowa maszyna paczkowa w Zabrzu. Dzięki tym inwestycjom Poczta Polska chce zostać jednym z kluczowych liderów na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów.

źr. inf. prasowa Poczta Polska