Prace na kolejnych odcinkach trasy Stróże – Krościenko podniosą bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz zapewnią sprawne podróże. Roboty realizowane są między Tarnowcem i Sanokiem oraz Uhercami a Krościenkiem. W bieżącym tygodniu kończy się remont toru i obiektów inżynieryjnych na odcinku Jasło – Biecz. Na zadnia przeznaczono łącznie 26 mln zł netto ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Naprawa toru, którą wykonujemy na odcinku Tarnowiec – Sanok oraz remont dwóch przepustów poprawi stan techniczny linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko. Dzięki pracom odwołane zostaną ograniczenia prędkości w ośmiu lokalizacjach, co przyczyni się do usprawnienia ruchu kolejowego i zwiększenia bezpieczeństwa. Zakończenie robót przewidziano do końca listopada. W zakresie zadania, które planujemy zrealizować do 10 grudnia, jest również naprawa toru na odcinku Uherce – Krościenko. Poprawimy parametry techniczne linii kolejowej, m.in. poprzez zwiększenie nacisku osi na tor ze 140 do 157 kN, co zwiększy możliwości i ułatwi przewoźnikom realizację przewozów pasażerskich.
Konsekwentnie realizujemy zadania na linii Stróże – Krościenko, by zapewnić sprawne i bezpieczne podróże koleją, m.in. w Bieszczady. W bieżącym miesiącu kończymy również remont na początkowym fragmencie trasy między Jasłem a Bieczem. Prace obejmujące tor, dwa mosty i dziewięć przepustów zwiększą przepustowość i zapewnią bezpieczny ruch pociągów.
źródło: PKP PLK