Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.
Prywatność
Serwis internetowy, z którego korzystasz i jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies (ciasteczka). Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ustawienia prywatności
Pliki cookies powinny być włączone przez cały czas, aby istniała możliwość ustalenia preferencji dotyczących ustawień plików cookie. Jednak możesz wybrać także wyłączenie plików cookies.
Pliki cookies zewnętrznych dostawców
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony. Utrzymanie tego pliku cookie pomaga w ulepszaniu strony.
Personalizacja reklam
Ta strona używa plików cookies w celu personalizacji reklam, od zwenętrznych dostawców:
Bezpieczniej przez tory na Podkarpaciu. Co zwiększa poziom bezpieczeństwa?
Nowe urządzenia sterowania ruchem, monitoring, dojazdy – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych Podkarpacia. Z efektów już korzystają kierowcy w Gniewczynie, Lubaczowie, Przemyślu, Przeworsku i Zagórzu. Ogólnopolski program przejazdowy za ponad 250 mln zł, współfinansowany z POIiŚ, w regionie obejmuje 13 skrzyżowań za 14 mln zł.
Kierowcy już płynniej przejeżdżają przez 6 przebudowanych skrzyżowań na Podkarpaciu. To efekt wymiany torów i nawierzchni w Gniewczynie Łańcuckiej i Przeworsku (na trasie Lublin – Przeworsk), Lubaczowie (na trasie Munina – Hrebenne), Zagórzu (linia Nowy Zagórz – Łupków) oraz na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych w Przemyślu.
Na przejeździe w Gniewczynie Łańcuckiej montowane są dodatkowe zabezpieczenia – urządzenia sygnalizacji przejazdowej i półrogatki, które będą zamykać ruch na czas przejazdu pociągu. W Przeworsku zostaną zamontowane sygnalizatory informujące kierowców o nadjeżdżającym pociągu. Będzie nowe oświetlenie i monitoring. Na skrzyżowaniu w Lubaczowie ułożono nowe chodniki dla pieszych. Będą wymienione urządzenia przejazdowe oraz oświetlenie. W Zagórzu kolejarze zamontują nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i monitoring. Dwa przejazdy w Przemyślu już lepiej służą pieszym – poza wymianą torów i jezdni, są teraz chodniki. Na kolejnym skrzyżowaniu w pobliżu stacji, montowane są nowe urządzenia zabezpieczające.
Linia Rzeszów – Jasło
Wkrótce przebudowa obejmie przejazdy m.in. w Krośnie (linia Stróże – Krościenko), Strzyżowie (linia Rzeszów – Jasło) i Nisku (linia Lublin – Przeworsk).
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdach w całej Polsce. To efekt projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” o wartości ok. 250 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 mln zł netto.
W ramach projektu wykonano już prace na 42 skrzyżowaniach. Kolejne są w przebudowie. Wartość prac na 13 przejazdach w województwie podkarpackim to ok. 14 mln zł netto.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwieszają zabezpieczenia przejazdów kolejowo-drogowych także w ramach inwestycji na stacjach i liniach. Na Podkarpaciu m.in. w ramach rewitalizacji trasy Mielec – Dębica zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach.