– PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne. Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka ORLEN pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1. Będziemy wśród naszych partnerów na najważniejszych wydarzeniach biznesowych w Polsce, ale przede wszystkim wśród naszych klientów na stacjach paliw PKN ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
PKN ORLEN jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce. Poza Formułą 1 Koncern angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną, jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. To zaangażowanie doceniają konsumenci. Według najnowszych badań niemal co drugi Polak wymienia PKN ORLEN jako najaktywniejszego sponsora sportu w kraju.
Absolutna większość (85%) Polaków uważa PKN ORLEN za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej. Twarzą tego zaangażowania jest Robert Kubica, którego osobę z PKN ORLEN spontanicznie kojarzy niemal 70% respondentów. Ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Wśród nich można wymienić wiosenną akcję PKN ORLEN #DobryKierowca promującą odpowiedzialne zachowanie na drodze oraz kampanię #WspieramyPolskę budującą postawy patriotyzmu gospodarczego. Co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę Koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN. W ubiegłym roku Grupa ORLEN odnotowała 4% wzrostu sprzedaży paliw, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.
Jesienna trasa bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN po Polsce:
– 8.09 – 10.09 – Forum Ekonomiczne, Karpacz
– 12.09 – 20.09 – Stacja Paliw 1427 ul. Jerzmanowskiego, Kraków
– 22.09-29.09 – Stacja Paliw 0228, ul. Ślężna, Wrocław
– 01.10-07.10 – Stacja Paliw 1327, ul. Piątkowska, Poznań
– 9.10- 18.10 – Płock (siedziba PKN ORLEN)
– 21.10 – 22.10 – Kongres 590, Rzeszów
– 3.11. – 16.11 – Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
– 18.11- 28.11 – Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
– 30.11. – 20.12 – Warszawa, Centrum Olimpijskie
(ip)