Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Osiem ofert na realizację obwodnicy Pilzna!

Fot. gov.pl GDDKiA

Poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna. To jedna z trzech nowych obwodnic, które powstaną w ciągu DK73 – informuje GDDKiA

Oferty

W przetargu złożono osiem ofert:

  • Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe w Dębicy – 87 833 538,05 zł,
  • Eurovia – 89 982 385,37 zł,
  • Primost Południe – 92 283 000,00 zł,
  • konsorcjum firm RBDiM w Krośnie i INTOP Tarnobrzeg – 93 202 855,98 zł,
  • Strabag – 94 127 308,87 zł,
  • PORR – 102 633 812,52 zł,
  • konsorcjum PBI Infrastruktura i IMB-Podbeskidzie – 103 558 172,66 zł,
  • konsorcjum ANTEX II i Mosty Łódź – 126 935 719,56 zł.

Teraz oferty zostaną sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich elementami (10 proc.) oraz przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 proc.).

Przebieg

Obwodnica o długości 2,6 km rozpocznie się w miejscu skrzyżowania DK94 z DK73 w Pilźnie (ul. Lwowska), gdzie powstanie rondo. Natomiast koniec odcinka będzie zlokalizowany w miejscowości Zawadka Brzostecka (początek obwodnicy Brzostku i Kołaczyc). Obwodnica będzie przebiegała nad rzeką Dulcza, omijając Pilzno od wschodu. Na końcowym odcinku włączy się do istniejącej DK73 przez rondo w odległości ok. 1,2 km za istniejącym skrzyżowaniem z drogą gminną w Strzegocicach w kierunku Jasła.

Zakres

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu dębickiego i przebiega przez tereny gminy miejsko-wiejskiej Pilzno. Obwodnica będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1×2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku wraz z infrastrukturą towarzyszącą (odwodnienie, oświetlenie, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia BRD).

W ramach zadania wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe (równoległe do trasy głównej), obsługujące tereny przyległe do obwodnicy, drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Powstanie również most przez rzekę Dulcza, a także przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.

Planujemy, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu 35 miesięcy od daty podpisania umowy.

Cel inwestycji

Obwodnica Pilzna to jedno z zadań, które zmieni przebieg i wygląd DK73 aż do Pilzna. Kolejne to obwodnice Brzostku i Kołaczyc, a także Jasła. Wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem, inwestycje te spowodują, że kierowcy zyskają finalnie ok. 35 km wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.

Jest to istotne, gdyż DK73 prowadząca ruch na kierunku północ-południe, od węzła Kielce Północ na S7 w Wiśniówce do Jasła, należy do podstawowego układu komunikacyjnego kraju. Droga ta ma też charakter strategiczny – jest częścią szlaku prowadzącego do jednego z priorytetowych przejść granicznych łączących Unię Europejską z Ukrainą. Na terenie województwa podkarpackiego stanowi ważny szlak komunikacyjny od autostrady A4 poprzez Pilzno, Brzostek i Jasło. Umożliwia też dojazd do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku (poprzez DK28, a następnie DK84) oraz przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku (poprzez DK28 i DK19).

źródło: GDDKiA gov.pl