Na dobrych torach z Podkarpacia na Lubelszczyznę. Komunikat PKP PLK
Zapewniamy sprawne i bezpieczne podróże na trasie Lublin – Przeworsk. Są one zarówno efektem inwestycji, jak i bieżących zadań. Zakończyliśmy realizację prac za blisko 15 mln zł, obejmujące naprawę toru i obiektów inżynieryjnych między Rudnikiem a Nową Sarzyną oraz remont peronu na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia. Finansowanie zadań jest ze środków własnych Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Na podkarpackim odcinku Rudnik – Nowa Sarzyna, na linii nr 68 Lublin – Przeworsk, dzięki wykonanej naprawie możliwy jest już ruch pociągów z rozkładową prędkością 100 km/h. Wcześniej były ograniczenia prędkości na jednym z torów do 80 km/h, na długości blisko 5 km. Z końcem sierpnia zakończony został remont. Prace poprawiły stan techniczny toru i obiektów inżynieryjnych. Zwiększyła się także przepustowość trasy i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Dla bezpieczeństwa i komfortu podróżnych polepszyliśmy również nawierzchnię peronu pierwszego oraz dojścia na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia. Jeszcze w tym roku planujemy poprawić także stan peronu nr 2.
Konsekwentnie realizujemy zadania na trasie nr 68 Lublin – Przeworsk, by zadbać o dobry standard podróżowania, m.in. z Podkarpacia na Lubelszczyznę. W ostatnich latach przeznaczyliśmy 55 mln zł ze środków własnych i budżetowych na podkarpacki odcinek trasy Lublin – Przeworsk. Modernizacja linii na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów sprawiła, że kolej jest bardziej dostępna, a pasażerowie korzystają z krótszych podróży. Przedsięwzięcia zrealizowano za ponad 450 mln zł netto w ramach unijnego Projektu Operacyjnego Polska Wschodnia.
(ip)