Poczta Polska od połowy marca do końca czerwca odnotowała wzrost płatności bezgotówkowych, zarówno w placówkach pocztowych, jak i u kurierów. Ta wygodna i dostępna forma płatności była idealnym rozwiązaniem dla klientów, którzy nie chcieli dokonywać zapłaty za usługi pocztowe w formie gotówkowej.
Od stycznia do czerwca br. w porównaniu o analogicznego okresu z 2019 r. Poczta Polska odnotowała ponad 130% wzrost transakcji BLIKiem, zaś ilość płatności kartą wzrosła o ponad 20%. Największy wzrost miesiąc do miesiąca pod względem ilości płatności kartą nastąpił w marcu br. Zauważalny jest także znaczny wzrost płatności bezgotówkowych u kurierów Poczty Polskiej, gdzie do końca czerwca br. odnotowaliśmy wzrost ilości wykonanych płatności kartą o ponad 120% w porównaniu z analogicznym okresem z 2019 r.
Dzięki wyposażeniu placówek pocztowych w terminale płatnicze udostępniamy klientom nie tylko możliwość płatności bezgotówkowych za nasze usługi, ale oferujemy także szereg innych wygodnych rozwiązań. Klienci mogą skorzystać m.in. z: płatności w walucie karty wydanej przez zagraniczny bank; wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej, która umożliwia wypłatę gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS; cash-backu – usługi umożliwiającej wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zapłaty za zakupy kartą płatniczą; zakupu kodów Paysafecard, które umożliwiają sprzedaż voucherów paysafecard do dokonywania płatności w serwisach internetowych.
Wszystkie powyższe usługi świadczymy we własnej sieci placówek pocztowych, z wyłączeniem agencji pocztowych, bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską i dla posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard.
Poczta Polska odnotowuje systematyczny wzrost ww. transakcji dokonywanych przy wykorzystaniu terminali płatniczych w placówkach pocztowych. W czerwcu w porównaniu do maja br. wzrost tych transakcji wahał się od 10% do 25%, a zakup kodów Paysafecard wzrósł o ponad 100%.
(ip)